Mensendieck & Cesartherapie

Onderdeel van NeoKinesis

Je lichaam de baas.

Door je bewust te zijn van je houding en hoe jij je spieren gebruikt kunnen veel klachten worden verminderd of voorkomen. Onze oefentherapeuten helpen mensen zoals jij om te bepalen welke houdingen en bewegingen wel en niet goed zijn voor jou. Door te oefenen worden deze nieuwe houdingen en bewegingen steeds meer routine voor je lijf.

WAT HEBBEN WIJ ALLEMAAL IN HUIS!

Veel lichamelijke klachten zijn niet het gevolg van een ziekte of aandoening maar hebben hun oorsprong in hoe iemand zich in het dagelijks leven beweegt. Soms is er juist wel een duidelijke aandoening of ziekte en is het de vraag hoe iemand het beste kan bewegen ondanks de beperkingen.

Oefentherapie maakt je bewust van de invloed van dit zogenaamde houdings- en bewegingsgedrag op je klachten. En helpt je om dat gedrag te veranderen en zo je klachten op te lossen, te voorkomen of te beheersen.

Vaak wordt gedacht dat oefentherapie je leert om langer rechtop te zitten of te lopen. Het gaat niet om de perfecte houding – het gaat om de beste houding voor jou. En wat voor jou goed is is afhankelijk van de mogelijkheden en onmogelijkheden van jouw lijf. En daar gaan we samen naar op zoek.
Vervolgens gaan we op zoek naar houdingen en bewegingen die je klachten verminderen. Zo word je je steeds meer bewust van hoe je beweegt en de invloed die dat heeft op je klachten – of het verminderen van die klachten.

Met oefeningen leer je om die ‘nieuwe’ houdingen en bewegingen aan te leren en toe te passen in het dagelijks leven.

Oefening baart kunst

De naam zegt het al: om succes te behalen met oefentherapie moet je oefenen. En jij bent daarmee vooral zelf verantwoordelijk voor de voortgang. Alleen jij kunt immers je bewegingsgedrag veranderen.

Oefentherapie Mensendieck/ Cesar helpt dan ook bij heel veel verschillende klachten zoals rugklachten, bekkenklachten en orthopedische klachten. Maar ook bij klachten die op het eerste oog minder voor de hand liggen zoals hoofdpijnklachten, spanningsklachten (burnout), ademhalingsklachten  zoals hyperventilatie, CANS (RSI) of neurologische klachten.

Als je je afvraagt of oefentherapie jou kan helpen bij je klachten, bel ons gewoon even. Daar zijn we voor.

• Hoofdpijn en spanningsklachten
  • Slaapproblemen
  • Klachten tijdens en na de zwangerschap
  • Arbeid gerelateerde klachten